Mengapa Jalan TARKL Mengatasi Jalan Bukit Bintang - Jalan TAR KL

Mengapa Jalan TARKL Mengatasi Jalan Bukit Bintang

XTRA Advisor | Jun 25, 2017 |

Jalan TAR KL

Siapa kata Jalan Bukit Bintang Popular? Dan Lebih Havoc dari Jalan TARKL?
Jawapan yang kat Jalan Bukit Bintang Popular kerana:
Dahulunya Jalan Bukit Bintang dipenuh dengan PUB, DISCO, Pusat Pelacuran, Pusat Karoke, serta rata rata kawasan itu dipenuhi dengan GRO, maka telah diketahui umum masyarakat memang suka kepada benda yang tak elok, jadi pada ketika itu semua masyarakat dari negara luar atau dalam negara suka bertandang ke Bukit Bintang untuk berhibur, Secara tak lansung walaupun pub dan disco sudah berkurangan dan perkembangan yang pesat dengan penumbuhan Shopping Complex seperti Pavillion maka Jalan Bukit Bintang kekal sebagai salah satu tempat tarikan.
www.jalantarkl.com
Jalan Bukit Bintang
Serta dahulu BB Plaza menjadi tarikan membeli belah kerana harga barangan murah, seperti Lowyat Plaza, tetapi tidak kini, kerana BB Plaza atau Lowyat mengamalkan sikap "Racist", jadi bangsa melayu tidak mengemarainya. (perlu diingat bahawa bangsa  "Melayu" amat unik.)
Justeru itu mengikut kajian asas, warga kota atau warga dari luar pergi ke bukit bintang cuma untuk melihat Pavillion, kalau nak shopping jauh sekali kerana barangan yang dijual dalam Pavillion semuanya yang import dan amat mahal, seperti jenama PRADA, Channel, Gucci dan sebagainya, iaitu barangan keluaran designer yang terkenal di dunia.
Jalan TARKL

Maka kepopularitian Jalan Bukit Bintang bergantung pada pengunjung yang berasal dari Middle East, seperti Arab Saudi, Yemen, Oman dan negara yang seangkatan dengannya.


Dan Mengapa Jalan TARKL, menjadi Tarikan Utama Didunia?
Jawapan mengapa Jalan TARKL telah Menjadi Tarikan Umata Masa Ini Kerana:

Jalan TARKL sudah terkenal sejak zaman pemerintan "British" keatas Tanah Malaya, Jalan TARKL adalah satu satunya jalan yang pertama di Tanah Malaya (Malaysia) yang diperbuat dari Batu, manakala jalan lain cuma jalan biasa atau laluan denai atas tanah, seperti jalan di kampung kampung kecil.
www.jalantarkl.com
Jalan TARKL

Mengapa Jalan TARKL diperbuat dari batu? Ia kerana berkaitan dengan golongan bangsawan serta golongan atasan pada masa itu, iaitu dari British, gemar membuka tempat seperti pusat perkumpulan serta office mereka. Maka secara tak langsung Jalan TARKL adalah tempat utama untuk bersidang.

Sekiranya anda melawat Jalan TARKL, sekarang ini kita masih dapat melihat bangunan bangunan yang didirikan kekal sejak zaman pemerintahan british, reka bentuknya masih unik tetapi ia semakin berkurangan kerana, masyarakat kita tidak menjaganya.

Manakala Shopping Complex utama yang dirikan di Malaysia ialah Campbell Complex, iaitu berasal dari nama British. Dan apa yang anda perlu ingat ialah kenapa Jalan Bukit Bintang Tak Popular dari Jalan TARKL kerana, Jalan TARKL bercirikan "Tradisi" yang turun temurun dari zaman melayu dahulu kala.
Justeru itu barangan yang dijual di Jalan TARKL bersesuaian dengan tradisi melayu serta barangan yang dipamerkan tidaklah begitu mahal berbanding dengan jalan jalan lain di ibukota.

Sekarang ini pon golongan dari negara barat sudah membuka mata untuk meninjau kawasan ini, kerana ia tidak terdapat  di negaranya sendiri, manakala Jalan Bukit Bintang sudah menjadi kebiasaan dalam hidup mereka, kerana suasana Jalan Bukit Bintang tidak lagi menjadi tarikan mereka,

Maka "Tradisi" telah mengatasi pembangunan di Jalan Bukit Bintang kerana setengah bangsa masih di Bukit Bintang masih mengamalkan sikap "Racist" hingga sekarang.
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Italy Brescia

Welcome To Popular Street ..

Italy.!

Flights & Activities Promotions

Flights & Activities Promotions

Card image cap
Flight Promo

Fly More Pay Less...

Read more
Card image cap
Flight Promo

Fly More Pay Less...

Read more
Card image cap
Flight Promo

Fly More Pay Less...

Read more

hotelier advisor
Card image cap
Worldwide

Selected of Hotels in Kuala Lumpur

KLCC 2246 hotel
Bukit Bintang 1862 hotel
Chowkit / Putra WTC7 32 hotel
One Utama / Damansara 705 hotel
Cyberjaya 599 hotel
Cheras 509 hotel
Mid Valley / Bangsar 469 hotel
Petaling Jaya 447 hotel
Seri Kembangan / Balakong 436 hotel
Putrajaya 422 hotel
Pudu 392 hotel
Subang Jaya 378 hotel
Sepang / KLIA 366 hotel
KL Sentral 351 hotel
Sri Hartamas / Mont Kiara 336 hotel
Puchong 300 hotel
Bangi 295 hotel
Chinatown 275 hotel
Bandar Sunway 266 hotel
Kepong / Sri Damansara 240 hotel
Bukit Jalil 234 hotel
Ampang 232 hotel
Kajang 224 hotel
Setapak 222 hotel
Golden Triangle 199 hotel
Kota Damansara 105 hotel
Batu Caves / Gombak 87 hotel
Sungai Buloh 84 hotel
Semenyih 82 hotel
Rawang 74 hotel
Selayang 58 hotel
Sentul 43 hotel
Sg Besi 34 hotel
Dengkil 23 hotel
Hulu Langat 14 hotel
Pusat Bandar Damansara 3 hotel
Titiwangsa 1 hotel

Jalan Tar KL Tag

Hotel Reviu

Every hotel is required to keep a mystery..

And we are here to assist you in discovering the truth.!


© Jalan TAR KL - ALL RIGHTS RESERVED: Theme Design By: - Hotelier Advisor | EARAMIS